Låtbli vargen!

Alltså jag förstår inte, Jakt på varg? Varför?
Liksom Jakt på ett Utrotnings hotat djur, vad är det för en skandal?
det blev tilllåtet att skjuta 27st vargar, men skönt dom 27st? Nej, det gjorde dom inte! Dom sköt många fler.
Dom till och med sköt en Varg med Halsband! Det får dom inte göra, Är dom så jävla ivriga att skjuta en Varg så att dom inte kollar ordentliget efter att den har halsband på sig?
Sedan sköt dom ett varg par som hade ungar. Jag lovar, de gjorde dom med flit. Dom ville att varg ungarna skulle dö, för dom vill utrota vagen för att "Dom tar våra Älgar".
Sedan skade sköt dom en varg också, är det också på grund av irvigeheten att sjukta varg så att dom inte äns kollar ordentligt vart dom skjuter? "Å titta en varg, PANG" bara så? eller vadå?
Sedan kan det bli ökning av Tjuvjackt också.
Skjuten Varg
Bara för att Svergie har tilllåtit detta så kan det bli stora följder av det som många säkert inte har tänkt på, Tigern balnd annat, som svergie försöker hjälpa att överleva. Dom som bor vid Tigern, vad tror ni att dom vill? Jo, dom vill att den ska utrotas. Så svregie vill utrota vargen men vill ha kvar tigen? Dubbelmoral? Ja. Jag säger bara ge fan i vargen! Den behöver vi, ingen har tänkt på vad som kan bli föjlderna om vargen försvinner.
Jag såg på ett tv pogram för några år sedan, och det handlade just om Rovdjur. Vi behöver dom!

Dom sa på pogramet att Skulle ett rovdjur dö ut så skulle ökningen av dess föda öka och på grund av det så skulle dom tillslut äta upp all dess föda och sedan skulle dom också dö ut av svält.
Är det så vi vill ha det?
Det betyder att skulle vargen dö ut så skulle Älgen dö ut efter ett tag, vill jägarna det?
Då har dom fått bort det dom klagar över, men ändå blir de inte som dom hade tänkt och vad ska dom börja gnälla över då? Björnen? Lägg av! detta är ju så löjligt! Låt naturen vara, Den sköter sig själv.
Jägarna på står att dom måste skjuta ett viss antal älgar för att hålla stammen nere, men det sköter vargen så bra så. Alltså, jägarna på står att vargen tar våra älgar, är det inte tvärt om då?
Liksom vargen tar en älg för föda, och dom kanske tar 700st per år. Medan jägarna kan ta 12 000st per år. Det är en jävla skillnad. och då är det jägarna som överdoserar. och inte vargen, så det här är ju helt skandallöst!

Jag läste en komentar på Aftonbladet som är ett svar till en annan persion:
calmdown. att skydda ett djur som bara ställer till jäkelskap är för mig inte speciellt logiskt men om du förklarar vad vi, svenska folket, har för fördelar med vargen (nackdelarna kan jag redan) så att jag kan bli lite mer upplyst i denna fråga! Annars så borde byåkratminister carlberg överväga att fånga och släppa ut vargarna i våra storstäder där det finns gott om mat i olika former!

Då är min fråga:
Vart någonstans gör vargen jävulskap? det skulle jag väldigt gärna vilja veta. Det är ju självklart att han kan nackdelarna,(Vad det nu är) För det är det ända han tittar på, han tittar ingenting på fördelarna. Jag har försökt själv hitta nackdelar med vargen, men det finns inga.
Jägarna klagar över att "Dom tar våra älgar", Jaha? öö
"Dom är farliga" öö, Vargen har inte rört människan på flera år, Dom håller sig unadan från människan, dom ända vargarna som kommer i våran närhet är svaga, sjuka och gamla vargar. Dom kanske behöver våran hjälp?
"Dom tar våra får" Det var väldigt längesedan som jag hörde att vargen tog ett får, liksom för de första så får dom väl hålla fåren inne på kvällarna om dom vill ha dom kvar, för det andra. Min kompis blev av med några får för några år sedan och dom var bomb säkra på att det var varg, men undersökare var dit och kollade till det och då upptäckte dom att deras grannar hade sina hunar löst på gården och sprang hur dom ville och även hade sett dom springa in på min kompis gård. och då var de ute slutet att det var dom.
"Dom dödar min hund" För de första så får dom väl ha koppel på hunden när dom är ute och jagar, det finns speciella koppel för just jakt hundar. För de andra Hunden springer in på Vargen revir, det är själv klart att vargen säger i från för hunden gör inbrott på vargen gård. Skulle du vilja att någon var inne i ditt hus?
Och då gör Vargen självförsvar för att skydda sin familj. Vem skulle inte göra det?
Hunden är ju Släkt med vargen så vargen ser hunden som en annan varg alltså en inkräcktare. Därför råkar hunden ut för sådanna fall i bland. som är visserligen tråkigt. Och i bland är det till och med hunden som anfaller först.
Men det är så det är. Så lägg ner varg jakten så kan vi säga att vi kan stöda Tigern igen och alla andra utrotningshotade djur. Ingen mer varg jakt säger jag!! STOPPA!


Kommentarer
Postat av: Natti

Hehe nää inte ännu.. men ska=D

2010-01-19 @ 13:30:22
URL: http://nathaliexoxo.blogg.se/
Postat av: mandaeliasson

håller med dig, helt klart!

2011-07-16 @ 12:57:28
URL: http://mandaeliasson.blogg.se/
Postat av: Anonym

fyfan vad gulligt med inavlade statsbor som inte fattar ett skit om hur de är utanför förorterna i verkliga naturen. ni tror att de är något jävla kramdjur som är snällt å lent på skansen

2011-12-14 @ 21:40:47
Postat av: Yasmine

Hej då Anonym, Om du ska skiva något som de där så kan du väl ändå stå för ditt namn.

Inavel är det inte i alla fall, det kan jag säga, jag vet hur det är ute i förorterna eftersom jag själv har bott där. Inte fan har jag lidit av någon Varg i alla fall, Även naturen har jag stor koll på eftersom bla jag går Naturvetenskapliga basåret, De är alltså med inriktning mot natur. Så den vet jag säkert mycket mer om än vad du gör. För de första så har jag aldrig äns varit på skansen och jag vet hur vargen beter sig ute i naturen.

Det kallas natuligt beteende och inget annat. Du som nu säkert bor ute i naturen lär väl ha koll på hur djuren beter sig ute i naturen och det är ju bara naturligt.

2012-01-02 @ 07:02:26
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0