Sårad

Jag minns en sak som hände när jag var liten och gick på Saxdalens skola och var mobbad nästan ingen ville vara med mig.
Jag hade en viss sort mjukis djur då som heter Smunchies

Jag och Vickan var dom ända som hade sånna, Jag och Vickan lekte med dom i skolan. Sen började jag samla på dom och jag fick fler i födelsedags present och jul klapp, Då fick fler ur skolan chansen att få vara med och alla tyckte det var kul och ville låna en under dagen. Jag hade kanske 5-6st till slut, och alla ville vara med, men jag hade ju inte så många så att alla kunde vara med.
Jag kände mig populär och att alla ville vara med mig :)
Sen kom det en dag i skolan, då sa lärarna att jag inte fick ta med mig dom till skolan längre.
Och jag undrade så klart varför? Dom sa att de var bara för att alla inte fick vara med. Och jag sa att jag inte hade så många så att alla kunde vara med, men de sket dom i.
Så jag blev mobbad igen, av lärarna till och med.
En dag så kom jag lite försenat till idrotten och jag hade med mig Smunchisarna och jag hade med mig två stycken som jag hade gjort själv bara för att fler skulle kunna vara med.
Men, en lärare kom in i omklädnings rummet och skulle kolla till mig och såg att jag hade dom med mig. Då sa han, du får ju inte ta med dig dom där. Jag sa: Men jag har gjort två till så att fler kan vara med.
Han sa att det inte spelade någon roll.
Och allt blev dom vanligt igen, att nästan ingen ville vara med mig.

Vad skulle jag ha gjort? Köpt så många så att alla kunde vara med? Jag kunde väl inte rå för att jag inte hade så många.. Jag känner mig fortfarande så fruktansvärt sårad av det där, jag tyckte inte att det var rättvist.
När jag äntligen hittade ett sätt att få vänner på, så stoppades det.
Pussar och Kramar
//Yasmine

Kommentarer
Postat av: Hanna-Li

Okej, på lördagkväll ska jag till en kompis som ska ha tjejkväll med alla i laget och sen på söndag är det våruppvisning hela dagen ;)

Annars blir det väl att slappa hemma, haft en bra vecka? ;)

2011-04-08 @ 17:03:47
URL: http://hannaaaliholmstrom.blogg.se/
Postat av: danten89

Vad kul att han jobbar på spendrups^^

2011-04-08 @ 21:12:13
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Vad hemskt.=(

2011-04-09 @ 01:47:08
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Johan

Hm, jag förstår dig. Dålig förklaring där av lärarna...

Dock känns det inte som de var dina vänner i den bemärkelsen "vänner" där. De var med dig för att du hade de där, s.k. köpt vänskap. Men jag förstår dig, man gör ju allt för att känna sig som en i gruppen. Ingen vill vara utanför, jag har själv varit mobbad, man gör allt för att på något sätt vara en i gruppen...



SV: Stackare... :(

Knän kan verkligen ställa till det...

Är det sådär jättepetigt, att du inte får röra dig alls så fort det gör ont, eller får du röra dig lite försiktigt?

2011-04-10 @ 13:13:47
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0