Massakern i Norge

Det är ju helt sjukt att detta har hänt alltså..
så många liv som gick i spillror.. Och att han har suttit och planerat detta i flera år.. Helt sjukt.
Min mamma och Låtsas pappa var i Norge då, och jag var ju på väg till Tallinn så vi fattade först ingenting..
Vi såg de på Nyheterna på båten och sen skrev jag ett sms till mamma och frågade vad de var som hade hänt i Norge.
Norge
Min mamma vaknade den morgonen som allt hände kl 03.00 av att hela huset skakade, mamma tänkte "Vad är det för stor lastbil som åker omkring vid den här tiden och låter" Rita låg brevid och brydde sig inte, då gjorde mamma inte de heller. Sen på morgonen dagen efter så fick hon se på nyheterna och då hade de varit jordbävning.
men frågan är: Var de verkligen en jordbävning?
Efter senare information och efter att detta hade hänt så fick mamma reda på att Mördaren bodde bara ca 40 minuter i från Börres stuga och själva jordbävningen hade sitt centrum där mördaren bodde...
Så kan de ha varit han som prov sprängde? Eller hur kan de ha varit?
Jag har varit med om en sprängning förr i skolan när dom höll på att bygga ut Spendrups, och Parkskolan som jag gick på i Högstadiet ligger alldeles brevid.
Guud, hur  det känns i backen alltså det kom som en våg, jag kommer aldrig glömma känslan i fötterna.

Jag hoppas i alla fall att alla i Norge som förlorat någon kär, att ni kommen en dag kanske kunna se bakom det och finna lyckan eller bara åtminstone kunna le igen. Även de kommer finnas ett stort hål eller en liten bit som saknas på era hjärtan så i alla fall kunna titta vad som finns bakom nästa hörn.
Skrivet rakt i från mitt hjärta.
Pussar och Kramar
//Yasmine

Kommentarer

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0