Rättegång

Ja, jag tänkte skriva lite här nu hur det gick på min Rättegång.
Det var i alla fall de värsta som jag har varit med om!
Det står även inne på Dt.se om den. Jag blev misshandlad och spottad i ögat av två tjejer år 2009 på juldagen, och just för att jag blev spottad i ögat så fick jag åka till akuten och ta blod prov, för jag kunde ha blivit smittad av HIV/AIDS eller Hepatit C. Kul va? För de fanns en risk att tjejerna var smittbärare sa polisen till mig, jag fick vänta i 3 månader på att få svar om i fall om jag hade blivit smittad eller inte, de kan jag säga att de var inte de roligaste jag har gjort i mitt liv, men jag är ren i alla fall :) De är verkligen en lättnad. så de var de det handlade om.
Det gick bra i alla fall :) Dom blev dömda, Den ena tjejen blev dömd för misshandel och för Olaga hot (För hon hade hotat mig att hon kunde döda mig med ett slag). Misshandeln fick hon böter på 50x60 och olaga hot fick hon Villkorlig dom. Sen ska hon betala ut skadestånd på 6672:-
Den andra tjejen blev dömd för Ofredande, (De var hon som spottade på mig) och fick böter på 50x60 och betala ut skadestånd på 5000:-.
Ja, det känns ju skönt att dom i alla fall inte kom undan med det, men dom där 3 månaders lidande kan inte äns pengar täcka. Dom kommer alltid att vara där, och även om jag och Sonny skulle åka på utlandsresa för att bara komma ifrån allt för ett litet tag, så kommer allt tillbaka när man kommer hem.
Jag vet inte, men jag känner i alla fall att jag behöver komma bort lite efter att ståhej som har varit.
Och de blir ju inte bättre av några tjejer som bråkar på en och två rättegångar. Fy, jag kan inte förstå hur min kropp klarar av det här, men de gör den. Jag är stark!
Pussar och Kramar
//Yasmine

Kommentarer
Postat av: Hanna Eriksson

Abslut säg till när du har börjat följa och vilket nummer du blev bara så gör jagsamma när du är klar! :)

2012-02-02 @ 16:52:48
URL: http://hannaeerikson.blogg.se/

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0