Nu var det länge sedan.

Hej, nu var det verkligen länge sedan som jag skrev någonting på min blogg.
Så jag tänkte att jag skulle göra det.
För det är ganska mycket som har hänt under den här tiden som jag inte har skrivit någonting. Bland annat så har jag "avbrytit" mina studier på grundlärarprogrammet pågrund av att jag ska byta till förskolelärarprogrammet istället.
Undertiden jag studerade på grundlärarprogrammet så upptäckte jag att jag var så himla intresserad av hur barn utvecklar sitt språk, och då bestämde jag mig för att byta till den åldern då när språket börjar och det är i förskolan.
Men pågrund av att jag betämmde mig för att byta nu under höstterminen och pågrund av att det var väldigt många sökare till förskollärarprogrammet så är jag tvungen att vänta till nästa års intagning HT15.
Så jag började vikka och efter en månad så hade jag så tur att jag fick deltidsvikariat på en förskola via min mamma. :) Det började med att jag skulle vara där i en månad, men nu har jag varit där i snart två månader. :)
Från 13 Okt- 13 Dec, det blir två månader va? :S hehe. Helt snurrig!
Det känns som att jag har varit där längre, ingen negativ känsla, bara positiv. Det känns som att jag känner barnen och att dem känner mig, vissa av dem har redan testat mig så dem vet att det inte går att köra med mig.
Nu låter det ju som att jag har vrålat och skrikit på dem, men sånt gör inte jag. Jag använder bara min bestämda röst, utan att låta sträng. Barn ska inte vara rädda för lärarna på förskolan, dem ska känna sig säkra, dem är ju ändå på en plats där inte föräldrarna är med, föräldrarna ger den största känslan av säkerhet hos barn.
Men jaja, det är detta som har hänt än så länge.
På grundlärarprogrammet hade jag två år kvar och på förskollärarprogrammet så kommer jag att ha ca ett år och en månad. Grundlärarprogrammet är på fyra år och Förskollärarprogrammet är på tre och ett halvt år. Men pågrund av att jag har en massa kurser från grundlärarprogrammet som är lika på förskollärarprogrammet och får dem kurserna tillgodo.
Så nu vet ni det också. Good!
Nu får ni ha det bra resten av dagen.
Puss och kram // Yasmine

Kommentarer

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0