Gamla örngott eller dukar.

Vad brukar du göra med gamla örngott eller dukar och sådant? Sånt som har tvättats för många gånger eller blivit förstöda eller nått liknande. Brukar du kasta bort de?
Det brukade jag också. Men nu mera så sparar jag tyget och sedan återanvänder jag det. I alla fall de delar som går att använda. 
Har jag inget för tillfället att göra med tyget, då brukar jag lägga ner det i en låda.
Denna lampskärm hade gått sönder. Och denna dunk hade fått på sig kaffe som inte gick bort i tvätten.  Då blev den min nya lampskärm. 😆
Lika så med ett örngott som jag har. 
Jag hittade fläckar på den, tvättade och de gick inte bort. Då sparade jag tyget. 😀 Bra va?
Varför kasta en massa tyg. När man har resurser hemma från andra gamla saker till reparationer eller liknande, då slipper man köpa. 😉 Ekonomiskt, Bra för miljön!
Puss och kram från Yasmine 

Kommentarer

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0