Källor

När det gäller källhänvisningar i olika forsknings baserade artiklar eller andra artiklar så kan det vara svårt.
Det fick jag lära mig på Grundlärarutbildningen när jag gick den att man ska alltid kolla på vad för källa artikeln har.
Har den källor eller är det bara egna ord och tankar? Vem som helst kan ju skriva vad som helst på internet. Därför är traditionella böcker bättre. Då måste man bara hålla koll på vilket årtal boken skrevs.
Men annars vad du kan göra är att kolla efter källor på sidan som du läser och vad det är för utbildning skrivaren har.
Men kolla gärna upp källorna också. Jag läste en artikel från en forskare som har studerat på Uppsala universitet. Han skrev att klimathotet bara var en myt och att det inte alls var så illa.
Men min pojkvän var skeptisk mot detta och kollade källor på källor.
Då visade det sig att denna forskare var sponsrad av ett oljebolag!
Inte konstigt att han skriver så då. Oljebolaget vill ju sälja.
Denna artikel sprids bland annat på Facebook och får människor att tro att hotet inte är allvarligt. Det är fruktansvärt!
Www.klimatupplysningen.se = Lögner!
Så heter den! Bara falsk fakta för att gynna oljan.
Puss och kram från Yasmine

Kommentarer

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0