Fick en kommentar från en argbigga

Jag fick en kommentar av en riktig argbigga om min inlägg om Vargar

Petra om Det här med varg:
Du har ju ingen koll! Jag fattar att du är emot vargjakten men du har ingen aning varför jägarna skulle bli förbannade om vi inte fick skjuta av några då och då. Är det rätt att vi skjuter älg? Nej kanske du svarar eller ja om du är dum.. Hur många har du hört har krockat med en älg? Flera 100 personer krockar med älgar och skulle vi inte ha älgjakt så skulle det innebära att vi inte skulle kunna köra bil längre, för vi skulle krocka. Varför vi måste skjuta några vargar är just för att de inte har någon naturlig fiende, vad händer om vi låter rovdjur som lever i en flock på 10 individer föröka sig? Det kommer bli så mycket varg att vi inte kommer kunna leva. Sedan, 1-2 vargar dödar eller rättare sagt sliter sönder en hund på 20 min, tror du allvarligt att en varg backar för att döda en människa kanske att en vuxen man klarar sig men om de tar hundar... kommer de äta våra barn med. Think about that! http://www.jaktojagare.se/aktuellt/inka-styckades-av-vargar#.ToBznEjzXQU.facebook Om ni tycker att den bilden var hemsk så kan ni titta på den här och se vad vargar gör med våra hundar! Jag tycker inte att alla vargar ska dö och du är ju verkligen helt retard om du tror att alla jägare vill det, minska vargstammen, det är det ända vi sagt... pucko.

Mitt svar:
Yasmine om Det här med varg:
Till Petra:
Du är bara en ond människa som vill hålla på och döda.
Min låtsas far är jägare så jag håller koll ska du veta. Ja, men får skjuta älg, men inte på grund av att som du kallar de "Dum" Och inte för för att ni "Ska hålla stammen nere" heller, de fixar naturen helt själv, hur är det med Biologin? :)
Jag tycker att man kan skjuta måttliga mängder älg, bara för att de ingår i våran natur att jaga. Men bara att man håller sig vid ett måttligt antal som jag skrev, man behöver ju inte överdriva.
Hehe, de märks att du inte är utbildad inom Biologi i alla fall om du säger att inte vargen har naturliga fiender.
Det har den och de är bland annat vi, och den har den kalla vintern som naturlig fiende och en massa sjukdomar. Naturen själv är deras fiende, vilket många av dom dör av varje år, och vi har inte många vargar. Så det är ju konstigt att vi inte får fler om dom inte har några fiender, men det har varit förbjud på varg jack i många år, men ändå har dom varit så få, hur kan du förklara de?
Pucko? Ja, döm inte andra efter dig själv, lev dig in i 2000-talet människa, förr i tiden var dom rädd för varg på det där sättet, Historia?
Det du sitter och på står kommer aldrig att hända, det ser naturen till.
Det är synd om hundarna att dom ska behöva få lida för människans behov. En varg ser en hund som en annan varg, och en annan varg på äns varg revir är inte populärt, de är ungefär som att jag skulle vara inne på din gård och böka omkring, de skulle du inte gilla eller hur? Därför förekommer det att varg dödar hund, bara för att skydda sitt revir, en helt naturlig instinkt.
Jag hoppas att du kommer att lära dig någonting från min lilla Biologi utbildning som du fick nu :)

Kommentarer
Postat av: O.A

Hemsk att skjuta älg, räv, varg och andra djur bara för att sätta upp på väggen som trofér. Usch! Det kallas att mörda!

2011-10-14 @ 16:25:01
Postat av: Yasmine

Håller med dig A.O

Det är en sak att skjuta älg för mat, för det är naturligt för oss, men troféer, nej..

Lika med att skjuta varg bara för att "dom tar våra älgar". Skit, vi har ju ändå kona och grisarna, vargarna lär ju också ha mat.

Och när man ska skjuta älg så behöver man inte skjuta överdrivna mängder för att tjäna pengar.

2011-10-15 @ 09:46:35
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: For The Black Roses

Jag ser hellre en person som jagar vargar dö än att se en varg dö... jag är seriös till 100%

Dom får lov att stoppa upp det där geväret i arslet om dom nu så gärna vill skjuta något.

Det är fel att skjuta vargar... så himla sjukt.

2012-04-03 @ 16:43:46

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0