Jag blir så jävla trött på det här!

De lämnades att dö i kylan, Sex valpar dumpades i snön utanför Bjuv i skåna - tre av dom överlevde.
Vetrenären säger: Det här är den värsta sorten av djurplågeri.
Valpar
Alltså, att det bara forsätter? Det är ju för fan helt jävla sjukt! Har folk inga kännlor längre? Är folk så jävla egoistiska? Ser folk dom andra djuren som mindre värda eller våda? Ser dom djuren som att dom inte är någonting speciellt, typ att dom bara är där som soffan hemma eller?
Dom har faktiskt också ett liv om du nu blir så chockerad och jag lovar jag ljuger inte heller!! dom har kännslor, dom har en vilja, dom har ett liv, precis som vi. Dom är precis som vi. EXAKT SOM VI!
Vi lever allihopa här på våran jord, tillsammans, med ett så kallat LIV!

Jag satt allderes nyss och tittade på nyheterna, och det är ju så jävla fruktansvärt! Hur slakt borlagen och bönderna misshandlar bland annat sina grisar! FY FAN! det var de som var visades på nyheterna nu i alla fall på ett slaktbolag där några smög in och filmade grisarna på gården och det visades sig att det var så trångt för dom så att dom nästan gick på varandra,(Skulle dom själva vilja bo så där?)
Dom hade ingenting att böka i så dom sprang nästan bara omkring inne i hagen och skadade varandra, till och med fanns det döda grisar där inne, som dom andra grisarna äter på.
Sen fick vi se när en gris skulle få "gå" av en last bil. Det var nog det mest fruktansvärda jag har sett!!!! RESPEKTLÖST, KALL KÄNSLIGT och FÖR JÄVLIGT!
Han puttade och sparkade ner grisen för rampen och när han väl var nere så kunde han inte äns ställa sig upp på grund av att han hade BRYTIT BENEN!!!! OCH DEN DÄR JÄVLA GUBBEN BARA STÅR OCH FORSÄTTER ATT SPARKA PÅ GRISEN OCH TYCKER ATT HAN SKA FORSÄTTA GÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är så jävla fruktansvärd så att jag vill spy på det!!! Hur fan kan man göra så? va fan skulle han säga om någon knuffade han och sparkade han så mycket så att han bröt benen och sedan skulle personen tvinga honom att ställa sig upp och om han inte gjorde det så blev han mer sparkad. Va fan skulle han tycka om de? eller vad tror ni? tror ni att han skulle gilla det? nej!! Det är ett stort täcken på att han trodde inte att den där grisen hade något värde eller något liv. Men igentligen är det helt tvärt om! Fy fan säger jag bara.
Död gris
Bilden är på dom grisarna som är misskötta och grisen längst bort är tyvär död som dom andra grisarna stog och tuggade på och sedan ska vi äta det där köttet, dom grisarna som har haft likmask i magen och massa andra trevligheter.
När jag kollade på aftonbladet efter det här med grisarna så att jag kunde kolla vad dom hade skrivit där så hittade jag dom där tre hundarna. va fan är det här liksom? Det är ju för fan sjukt! Jag fattar bara inte, det är ju för fan inte svårt att tahand om ett djur! Själv har jag tre katter och har haft det mer eller mindre i hela mitt liv . Kanske inte samma katter eftersom dom blir ju gammla också. men det har alltid funnits tre katter i mitt hus till och med i bland så har det varit fyra, jag har haft samman lagt 10st katter, och ingen har blivit misskött!
Jag har även haft 4st kaniner ingen misskött och 6st Underlater och ingen har blivit misskött!! Det är ju inte svårt att ta hand om dom! Om man inte kan så ska man inte ha några djur heller. Så enkelt är det!

Kommentarer

Här kan du skriva något:

Namn:
Minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill skriva:

Trackback
RSS 2.0